tisdag 10 januari 2012

Papperskassar fyllda med tvätt

Jag önskar ibland att jag vore mer som min mamm., Mamma Marianne har koll på allting, har det alltid fint och städat. Saker ligger på sin plats och hon har alltid maten klar i tid.

Min mamma blir  tokig på mig och kan inte förstå att hon fick en dotter som är tvärtemot henne.Jag har verkligen inte koll på allting, jag har så många samtal jag måste ringa att jag helt enkelt glömmer bort att ringa dom. Maten ja om jag nån gång ser till att få maten i tid så är det väl oftast jag glömt köpa någon ingrediens och måste tillbaka på affären.
Det värsta av allt är att jag inte kan stoppa använda kläder i tvättkorgen, dom ligger utspridda över hela huset.




Idag tvättar jag, och det är alltså tre stora icapapperskassar fyllda med tvätt. Ändå har jag en egen tvättstuga och skulle gott och väl kunna tvätta en tvätt per dag. Men icket, jag ser till att tvätta allt på samma dag. Det blir så mycket nytvättat att jag inte har någon plats att hänga kläderna på tork.

Om man vore mer som mamma, då skulle jag slippa ha smutstvätt liggandes överallt och sluppit ha nytvättad tvätt hängandes på tort överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar