fredag 13 januari 2012

Lchf

LCHF står för Low Carb, High Fat. Eller lite kolhydrater med en högre andel fett. Låter LCHF för krångligt? Det är ok – du kan också kalla det för njutmetoden. Man kan nämligen äta sig mätt på god mat och ändå gå ner i vikt.

Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturligt fett (som smör).
Undvik helst: socker och stärkelserik mat (som bröd, pasta, ris, potatis).

Det finns goda vetenskapliga skäl att LCHF fungerar. När du undviker socker och stärkelserik mat stabiliseras ditt blodsocker och det fettlagrande hormonet insulin sjunker. Då ökar din fettförbränning och du blir mättare.

Min frukost/luch


Min och Henriks middag.


Det är Kajsa som tipsat mig om detta, hon å hennes karl provade och rasade i vikt.!
Nu är det våran tur, jag å min karl. :) Få se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar