söndag 29 januari 2012

Hotell stenman

Ikväll var jag och såg Hotell stenman, den var lika bra nu som då för 15 år sen.Min bror Janne och hans kompis Alexander satte ihop en musikal för 15 år sen, den blev rätt stor och 5000 människor gick och såg den. Jag var en av dom! Jag var oxå själv med i musikalen då 8 år.
Musikalens handling är inspirerad av hur min mormor och morfar träffades! Janne och Alex intervjude dom båda och fick då inspiration till musikalen.
Den handlade om hur min morfar cyklade från ånäset till Holmsund för att söka jobb och fann där kärlekeni mormor Eivor, det utspelar sig på 1940talet.

Det var iaf magiskt enligt mig att få se låtarna så här efter alla dessa år och dessutom att alla orginal aktörer var med. Jag kan alla låtarna utantill från att jag som salig liten 8 åring fick va med i musikalen!

En stor eloge till Jan och Alex för en super bra musikal! Skulle betala mycket för att se orginal uppsättnigen igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar